State Fair - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu State Fair - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu

State Fair

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Saint Paul

Amerika op zijn top. Dit verdiend een eigen berichtje. De State Fair wordt een keer per jaar georganiseerd, maar het terrein is er speciaal voor gemaakt en staat de rest van het jaar leeg (stel je voor: een paar vierkante kilometer). Maar voor deze ene keer in het jaar komen de mensen van over heel Minnesota (zelfs van over heel de VS) om hier, nou ja, voornamelijk te eten. Het is ooit begonnen als een boerenmarkt, dus je kunt er nog naar kippen en geiten gaan kijken, en er zijn een paar wedstrijden voor ‘de grootste pompoen’ of ‘de mooiste graankunstwerken’. Maar het is voornamelijk eten. En half miljoen mensen per dag komen om te eten. En dan het echte Amerikaanse eten; alles gefrituurd, en alles….op een stokje. Dat is serieus hun motto: everything on a stick! Een paar voorbeelden: cheesecake, in chocoladesaus gedipt, op een stokje. Kipfilet op een stokje. Gefrituurde snickers op een stokje. Foot long hot dog. Echt heel gezond allemaal. Behalve het eten en de dieren was er ook nog een kermis, maar drie keer zo duur als in Nederland. Dat was echt iets om mee te maken, geweldig.

Trouwens als er nog leuke verhalen van thuis zijn, ik hoor ze graag! misschien bij de reacties? Zou top zijn.

• 02 September 2013 - 18:03

Oma Lia:

Nou Linde, wel echt het eten dat jij thuis altijd krijgt, maar niet heus!

• 08 September 2013 - 22:34

Lisa:

Deepfried snickers - serieus altijd al willen proberen!! Lijkt me stiekem errug lekker...

• 11 September 2013 - 16:13

Saskia En Suus:

Lieve Linde, wat een interessante verhalen heb je al geschreven. En wat een discipline om steeds iets van je te laten horen. Erik en ik gingen ooit bij je vader en moeder op visite in st Paul en we vonden het er zo fijn...we kwamen net uit Florida en daar waren we zowat gek geworden van al het geld, de hitte en de mensen die elkaar allemaal "vriend" noemden, maar het eigenlijk niet waren!
    En je hebt gelijk, Amerikanen eten het liefst alles met één vork, of op een stokje. Behalve soep.
    Maar dat kan dan meestal wel weer met een rietje! (echt waar!).
    Suze is heel heel erg gelukkig met haar nieuwe studie: decor- en etalagebouw in Utrecht. Ze boort, schroeft, zaagt, timmert en tekent er op los en ze heeft een hele leuke klas. Ze wilde zo graag eens even iets "maken" in plaats van uit haar hoofd leren.
    Met oma gaat het niet zo heel goed geloof ik. Ze is een beetje in de war. Ik vind het zielig en ik probeer haar iets vaker op te zoeken . Ze nam voor Suus drie dvd's mee: Mega Mindy, kabouter Plop en K3. Zo zeilt ze weg in het verleden, waar haar kleinkinderen nog kleuters waren. Ik heb hetzelfde bij mijn vader zien gebeuren. Het is voor haar zelf niet heel erg, geloof ik, maar je vader en Peter kunnen er niet goed aan wennen, logisch.
    Heb je het fijn? Ik ben heel benieuwd hoeveel je van Amerika zult gaan houden: mijn familie woont al meer dan 60 jaar in de VS en zodoende ben ik erg veel van het lanf gaan houden. Alles zo lekker ruim...we blijven je volgen, you bet!

heel veel liefs, sas en suus