Don't be gentle, it's a rental - Reisverslag uit Fernie, Canada van Linde Graaf - WaarBenJij.nu Don't be gentle, it's a rental - Reisverslag uit Fernie, Canada van Linde Graaf - WaarBenJij.nu

Don't be gentle, it's a rental

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

08 Augustus 2013 | Canada, Fernie

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn eerste berichtje. Mijn vakantie is nu al bijna afgelopen. Niet dat het zo voelt hoor. Ja, over een paar dagen ben ik thuis. Dan lig ik lekker op mijn bed een boek te lezen. Maar dan ben ik wel thuis, in Minnesota! Dus ik kan er niet over inzitten. De afgelopen dagen waren fantastisch. Vanuit Colorado zijn we naar Utah gegaan, waar we onze vrienden Wil en Laurens zagen. Utah, het land van steen. Ik kan het bijna niet omschrijven, je moet maar gewoon naar de foto's kijken (ik zal er meer posten zodra ik een nieuwere computer in handen heb, want ze staan op de camera). Soms had ik het gevoel alsof ik in een zeestorm terecht was gekomen, en de tijd was stilgezet. De rotsen lijken te stromen, ze vormen vlaktes en watervallen, afgronden, bogen, kuilen en open plekken. Maar sommige overdrijven wel een beetje hoor. Delicate Arch, Island in the Sky, je zult het wel zien. In ieder geval voelde ik me kleiner en kleiner worden tussen die monsters van steen. Oh ja, en die hitte, het was echt een woestijn. Rond het middaguur was er eigenlijk maar een plek om te zijn: binnen, bij de airco. Maar natuurlijk besloten wij om op het heetste moment van de dag weer eens verder te trekken, op weg naar een volgend National Park. Zo reden we vrolijk over de verlaten highway, toen er opeens een klein zandweggetje opdoemde aan de linkerkant van de weg.
Mijn vader: shortcut!
Twee uur later stonden we ergens in the middle of nowhere, in de woestijn, op een zandpaadje, zonder bereik, zonder dat iemand ook maar wist waar we waren, in onze huurauto, met een lekke band.
Maarrrrr we hadden een reserve! Band vervangen, en weer verder. vanuit dat punt werd de weg alleen maar slechter. Uiteindelijk moesten we uit de auto om stenen te verplaatsen die in de weg lagen, heerlijk werk als je weet dat slangen het liefst in die donkere hoekjes kruipen. Ja ik heb er een gezien. Nee niemand gewond geraakt. Gelukkig kroop hij gewoon weg onder een struikje. Pfieuw. Wonder boven wonder zijn we een paar uur later een Amerikaan in een pickup tegen gekomen, die ons domme touristjes natuurlijk vierkant uitlachte. We hoopten dat we inmiddels dichterbij menselijke beschaving waren gekomen, vanwege de paar kruisingen die we tegen waren gekomen. We vroegen waar we waren. 'Ha!' zei hij, 'You are nowhere!' En we gingen ook nog de verkeerde kant op, want als we voor het donker 'ergens' wilden zijn konden we beter een andere weg inslaan. Nou ja, uiteindelijk hebben we rond tien uur ons tentje opgezet in Blanding, wat bijna 'ergens' te noemen is.
Na Utah zijn we naar Idaho gegaan, waar we 5 dagen hebben geraft op de Payette en de Salmon river, met een groep van 11 vrienden. 'S avonds sliepen we onder de sterren op de witte strandjes naast de rivier. Veel zon, veel zwemmen, en lekker eten. Nu zijn we in Fernie, Canada, waar we nog even genieten van de bossen en goed gezelschap, voordat we naar St. Paul afreizen. Het was een geweldige vakantie (ook met ons kleine avontuurtje) .

  • 11 Augustus 2013 - 17:38

    Lia Va Waveren:

    Hoi, de 'foto's zien er behoorlijk spannend en avontuurlijk uit! Ik heb genoten van je verslag en kon me de shortcut van je vader ook levendig voorstellen Toch ietsje anders dan een shortcut in Sevenum.
    liefs, oma Lia

  • 13 Augustus 2013 - 08:34

    ZoëBergmans:

    Lieve Linde,
    Het ziet er echt suuuper gaaf uit !
    Als ik zo die foto's zie ben ik best een beetje jaloers...;p
    Maar het word in een keer wel heel duidelijk hoe ver weg je bent .
    Ik vind het echt super knap dat je dat durft... dat zou ik dus echt nooit durven ..ondanks
    Mijn grote mond altijd :p
    Ik wens je nog veel plezuer en blijven bloggen !!! Het is super leuk om zo te zien wat je daar mee maakt !:)
    Xxx toetoe

  • 15 Augustus 2013 - 10:58

    Marèl Van Osch:

    Wauw Linde, wat een mooie foto's!
    En.... van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er maar een groot feestje van daar (;

    liefs Marèl

  • 15 Augustus 2013 - 11:15

    Arjen:

    Hoi Linde,
    Je blogjes zijn super en de foto's gaaf. Veel plezier, en heul errug (wat is errug?) gefeliciteerd met je verjaardag!

    Veel plezier daar!
    Saskia en Arjen

  • 15 Augustus 2013 - 13:15

    Janine De Keijser:

    Ha Linde, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Zo te zien heb je een geweldige vakantie gehad, met avontuur, wat wil je nog meer!
    Mooie foto's.
    Hele goeie tijd gewenst daar, tante Janine

  • 21 Augustus 2013 - 17:17

    Gerry Pietersen:

    Lieve schat, leuk om alle reacties te lezen. Heel fijn jaar toegewenst en doe mijn groeten aan bernard en elsa. Heel veel liefs. Xxx oma ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fernie

United States of America

een jaar op een high school in Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Home

21 Mei 2014

Camp Curry

06 Mei 2014

Prom!

29 April 2014

MEER groot nieuws

26 April 2014

Groot nieuws!
Linde

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 22498

Voorgaande reizen:

12 Juli 2018 - 19 December 2018

Studeren in de Filipijnen

23 Juli 2013 - 31 December 2013

United States of America

Landen bezocht: