First 3 Weeks. - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu First 3 Weeks. - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu

First 3 Weeks.

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

23 September 2013 | Verenigde Staten, Saint Paul

Drie weken op een Amerikaanse high school. Ervaringen genoeg, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met schrijven. Het voelt alsof ik hier al mijn hele leven zit, en tegelijkertijd ook alsof ik mijn vorige blogje gisteren schreef. Mijn eerste schooldag was perfect, en vandaaraf aan is het alleen maar beter geworden.
Ik denk dat ik het het beste uit kan leggen als ik stapje voor stapje door mijn dag ga. Om bij wijze van spreken een beetje orde te brengen in mijn hoofd, waar alle gebeurtenissen kriskras door elkaar heen vliegen. Zo heb ik het ook ongeveer veerteld aan de mensen met wie ik geskyped heb.
Ik sta om zes uur op, maak me klaar en iets voor zeven gaan Meriem en ik de deur uit, op weg naar onze busstop. Daar wachten we met een klein groepje mensen. We bespreken alles wat er te bespreken valt voor tieners op dat uur. We klagen over school, over de kou (anderhalve week geleden nog over de hitte) en over dat de buschauffeur weer es te laat is, we geven elkaar complimentjes over hoe we er uitzien en we vertellen hoe moe we zijn. Als we in de schoolbus zitten komt de zon min of meer op. Ik kan de eerste zonnestralen op de bomen langs Summit Avenue zien schijnen. De eekhoorntjes komen hun holletjes uit en rennen over de straten. Heerlijk vind ik dat. Op school is mijn eerste les acting. Wat we daar doen is tot nu toe voornamelijk acteerspelletjes spelen, en dat vind ik heeeeelemaal niet erg. En de eerste tien minuten zijn voor ontbijten (ja, mensen nemen hun ontbijt mee de klas in). Sherina zit in mijn acting klas, ze is een uitwisselingsstudente uit Albanië, en we doen veel samen. Tijdens mijn tweede lesuur (environmental science) zit ik naast Allison. Ongeveer een week geleden besloten we om voor een keer niet de schoolbus naar huis te nemen, maar om te gaan liften. Het werkte!!! Na twee minuten stopte er al iemand, een man en een vrouw. Zij was net terug uit Israel, waar het normaal was om te liften. Hij was een muzikant. En het was zijn verjaardag, dus ze gingen uit lunchen. Ik heb een ijsje voor ze gekocht, wat een lol hebben we gehad die middag. Na environmental science heb ik political philosophy. Ik kon geschiedenis inwisselen hiervoor, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Ik heb nog maar drie lessen gehad, maar het is heel interessant. En de mensen zijn ook leuk. Iedereen die ik heb ontmoet hier is hartstikke aardig en open. Ze praten tegen me alsof we al jaren vrienden zijn, dan voel je je echt welkom. In mijn tweede les political philosophy werd ik uitgenodigd om mee te gaan skien ‘s winters, natuurlijk heb ik gelijk ja gezegd. En daarna heb ik lunch. We krijgen maar twintig minuten ofzo, het is de enige pauze per dag. Maar in die twintig minuten zie ik mensen enorme hamburgers, pizza’s, gekookte en gebakken groentes, maaltijdsalades, en wie weet wat nog meer wegwerken. Ik heb het opgegeven, ik neem maar liever boterhammen mee naar school. Ik zit vaak bij een meisje genaamd Johanna en haar vrienden. Het leuke van deze school is dat er zo veel verschillende mensen zijn hier. Niet alleen in uiterlijk (ongeveer 30% is blank), maar ook als je ze vraagt wat hun hobby’s zijn of wat voor sport ze doen. Johanna bijvoorbeeld, zit in een circus. Ze doet voornamelijk trapeze, en ze oefent elke dag. Donderdag ga ik kijken, ik heb er zo’n zin in! En als ze klaar is met trainen rijd ze me naar huis, want ze heeft een auto^^.
Na lunch ga ik naar choir, waar ik o.a. noten leer lezen, eindelijk :). En zingen natuurlijk. En daarna naar Engels en wiskunde. Buiten school heb ik nog veel meer mensen leren kennen, en vrienden gemaakt. Heel veel mensen helpen mee aan de musical (little shop of horrors), waar ik overmorgen auditie voor ga doen(SPANNEND!!!). We hebben afgelopen zaterdag de film gekeken met ongeveer een groep van dertig mensen, en gebarbecueed. Dat was supergezellig. De andere weekends zijn we naar een meer gegaan, en naar de Mall of America, en we hebben wat met tape geprutst (zie foto’s), ennn ik ben naar een footballgame geweest! Het was geweldig, maar ik snapte er geen bal van. Zelfs niet nadat iemand het me uitlegde. Maar de cheerleaders, de mensen, de popcorn, het geschreeuw en gejuich en het ongelooflijke geweld waarmee de footballspelers op elkaar inbeukten was leuk om mee te maken. Ik zou nog pagina’s vol kunnen schrijven, maar waar het op neerkomt is dat ik me hier wel vermaak, en dat ik tot nu toe alleen nog maar aan pluspunten kan denken.
Oh en ik wilde nog even zeggen dat ik superblij ben met de reacties die jullie hebben geschreven. Ook als er zomaar iets leuks of interessants gebeurd aan de andere kant van die grote plas, zou ik het graag horen, wat het ook is ☺.
Liefs en vele dikke knuffels,
Linde

  • 23 September 2013 - 08:51

    Lisa:

    Hee Linde,

    Weer een goed verhaal! Vind het leuk om je berichten te lezen... Heb laatst vol trots jouw berichten aan mn vriend laten zien :$:D. Succes met de audities voor de musical!

    x Lisa

  • 23 September 2013 - 08:51

    Lisa:

    Ow, PS: hij was net zo onder de indruk als ik ;-)

  • 27 September 2013 - 22:37

    Papa:

    Hoi Linde,
    Ik zag Angelique Fantastique vandaag, en zij lezen ook allemaal je blog. We waren met de hele familie bij elkaar voor oma's verjaardag vanavond, en je ging veel over de tong. Je werd zeer gemist (oma zegt het zojuist nog een keer).

    Xxx papa

  • 03 Oktober 2013 - 21:37

    Lia Van Waveren:

    Lieve Linde, wat een leuk geschreven blog! Opa Gab zou trots op je zijn. Ik ben net terug van een muziekreis naar Budapest in het kader van Liszt, virtuoos pianist en componist. We waren met een groot aantal koorleden onder leiding van onze dirigent (van Toonkunst Plus). We hebben ook liederen van Liszt ingestudeerd. Koorleden kunnen altijd noten lezen en dus kun je vlug instuderen. (Zo zie je maar wat een gemak je er van hebt wanneer je noten kunt lezen) Die liederen hebben we op verschillende plaatsen in de stad ten gehore gebracht, o.a. in kerken waar Liszt veel kwam. Verder hebben we de plaatsen bezocht waar Liszt woonde. De dirigent heeft zijn biografie verteld.
    Ik heb van je moeder al gehoord dat je mee gaan zingen in de musical! Wat jammer dat ik nu niet kan komen luisteren. Maar wat een succes voor je.
    Veel liefs en knuffels van oma Lia

  • 10 Oktober 2013 - 14:46

    Linde:

    Ontzettend fijn om jullie reacties te horen :) oma lia dat klinkt echt super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Paul

United States of America

een jaar op een high school in Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Home

21 Mei 2014

Camp Curry

06 Mei 2014

Prom!

29 April 2014

MEER groot nieuws

26 April 2014

Groot nieuws!
Linde

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 22484

Voorgaande reizen:

12 Juli 2018 - 19 December 2018

Studeren in de Filipijnen

23 Juli 2013 - 31 December 2013

United States of America

Landen bezocht: