New York - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu

New York

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Brooklyn

Zoals veel van jullie weten ben ik twee weken geleden overgevlogen voor mijn oma's begrafenis. Omdat een blog toch een verslag van je leven is wilde ik het nietonvermeld laten, maar ik wil er verder eigenlijk ook niet op ingaan.
Daarvoor was ik in New York, daar wil ik wel wat over kwijt! We vlogen op een ijskoude avond van Minneapolis naar La Guardia.Van boven lijkt New York net een gigantische platte kerstboom, overal waren de lichtjes aangestoken. Maar het voelde niet echt als kerst: het was er wel 15 graden!!! We zagen de restanten van de sneeuwstorm van de week ervoor wegsmelten, niet wetend dat de polar vortex voor de deur stond. Op het vliegtveld werden we opgepikt door Charlie, een professionele jazzmuzikant met advocaat als bijbaantje, en bovendien een vriend van Bernard en Elsa. We hebben een hele week van zijn huis in Brooklyn en de gastvrijheid van zijn familie mogen genieten. De meeste dagen werden rondwandelend doorgebracht, van de ene beroemde plaats naar de andere. De Brooklyn bridge, Statue of Liberty, Times square, China town, Wall street...tja, wat kan ik zeggen? Het is precies zoals je het je voorsteld. Precies zoals in al die films, kranten-, en magazinefoto's die je hebt gezien. Maar het was toch wel raar om me te realiseren dat het allemaal echt bestond, en niet alleen in de media.
Wat me echt opviel was hoe stijlvol de mensen waren. Het is niets voor niets de hoofdstad van de mode! Wat voelde ik me een botte hollander zeg met m'n oude spijkerbroek en afgetapte all-stars. Ik had op z'n minst een lange wollen jas, een hoedje en hoge leren laarzen nodig om erbij te horen. Maar na de "uitverkoop”prijzen op fifth avenue gezien te hebben heb ik de hoop maar helemaal opgegeven, dat wordt nooit meer wat met mij. Trouwens, het maakt ook maar net uit waar je bent. Op Broadway vind je oude mannen met gouden horloges en madammen in bontjassen, en in de straat waar wij aan zaten trouwens ook nog wel. Maar als je dan een "block" naar het Noorden gaat ben je omringd door afgezakte broeken en NY petten. Maar ongeacht hun kleren; New Yorkers zijn ontzettend makkelijk in de omgang en weten altijd wat te zeggen. Ze deden me een beetje denken aan Amsterdammers. Dan zie je toch maar weer dat wij Nederlanders aan de grondslag van al het succes van Amerika liggen (stiekem zijn we nog steeds een wereldmacht, toch? toch?)
Het was wel heel erg leuk om de kerstsfeer mee te maken: alle kleine stalletjes in de parken en mensen die met kerscadeaus rondlopen (want daar gaat kerst toch om? Consumeren!). Onze gastfamilie was Joods, maar we hadden toch een kerstdiner, en het was heerlijk. Voor de rest leefde kerst wel echt daar. Die hele stad is sowieso alijd actief. Iedereen heeft wat te doen, moet ergens heen,en er zijn overal autos (en gele taxi's) op de weg en helicopters in de lucht. Het drukke stadsleven: mensenmassa's waar je jezelf nog in kwijt raakt en op elke hoek van elke straat een Starbucks om energie bij te tanken. Ik denk niet dat ik er zou kunnen wonen...


  • 21 Januari 2014 - 09:16

    Lisa:

    Haha - botte Hollanders als voorloper van New Yorkers! Ow the mysterious ways of evolution ;-)

  • 21 Januari 2014 - 16:27

    Linde:

    haha ja misschien moet ik die theorie nog wat uitwerken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

United States of America

een jaar op een high school in Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2014

Home

21 Mei 2014

Camp Curry

06 Mei 2014

Prom!

29 April 2014

MEER groot nieuws

26 April 2014

Groot nieuws!
Linde

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 22454

Voorgaande reizen:

12 Juli 2018 - 19 December 2018

Studeren in de Filipijnen

23 Juli 2013 - 31 December 2013

United States of America

Landen bezocht: