Zusje, kamer, en school - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu Zusje, kamer, en school - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Linde Graaf - WaarBenJij.nu

Zusje, kamer, en school

Door: Linde

Blijf op de hoogte en volg Linde

28 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Saint Paul

Ik ben er! Nou ja, al sinds meer dan twee weken, maar ik wilde jullie niks schrijven voordat ik alles een beetje geordend had. Dat is nu dus. Ik heb mijn eigen kamer, en ik weet wat voor vakkenpakket ik ga volgen. En Meriem, mijn nepzusje, is aangekomen. We zijn nu met vijf in onze kleine nepfamilie: Elsa, Bernard, Flamur uit Kosovo, Meriem en ik. Oh en onze lieve kleine kat Tzitza natuurlijk. Flamur kende ik al van eerdere vakanties, over drie weken vliegt hij weer terug. Meriem is een ontzettend leuk meisje. Ze is open en vriendelijk en volgens mij kan ik een hoop van haar leren. Ze heeft me foto’s van Tunesie laten zien, van een bruiloft en van haar familie. En we hebben samen een Tunesisch recept gekookt, en een Nederlands. Terwijl ik dit schrijf luister ik naar Tunesische muziek, het is echt leuk om een cultuur zo te leren kennen. Sowieso heb ik het gevoel dat de Amerikaanse cultuur lang niet de enige is waarmee ik kennis zal maken. Mensen zijn hier trots op hun afkomst. Zo was er aan het einde van de straat een Grieks festival, is er elke dag een boerenmarkt voor de Hmong mensen (die komen uit de bergen van China, Vietnam, Laos en Thailand) en hebben Bernard en Elsa me meegenomen naar een vriendin genaamd Gueves, waar de hele avond Spaans werd gesproken. Ook op straat zie je winkeltjes uit alle landen, mensen uit alle landen. Maar goed, ik dwaal af. Mijn kamer. Ik ben er zo blij mee!! Tweepersoonsbed, balkon, roale kast ennnn een eigen badkamer! Sorry als ik iemand te jaloers maak, hihi. Maar daar staat natuurlijk wel wat tegenover. Ik krijg hier veel vrijheid, ik mag bijna alles. Dat betekend tegelijkertijd dat er niet optimaal voor me gezorgd wordt. ‘S avonds staat er bijvoorbeeld niet altijd eten voor me klaar. Maar ik vind het prima, ik wil graag leren koken. Ik krijg het ook op school, alleen noemen ze het hier ‘Culinary Arts’. Dat brengt me op mijn vakkenpakket. Ik zal er een foto van plaatsen. De belangrijke dingen voor mij zijn: drama, koken en misschieeeeen kan ik American History inwisselen voor Political Philosophy, als de leraar het goed vind want zijn klas is eigenlijk al vol. Dat zal ik jullie nog wel laten weten, maar voor nu, ik heb het hier super naar mijn zin!

• 30 Augustus 2013 - 11:01

Diana Lenssen:

Hoi Linde
    Wat een geweldige kans voor jou. Geniet van al je ervaringen van al je leermomenten.
    Dit is de tijd van je leven!!!!
    Heel veel succes daar.
    Groetjes Van Wiek en Diana uit Swolgen

• 31 Augustus 2013 - 21:13

Maxime:

Hee Linde,

Wat een leuke kamer! En maar hopen dat je het vak kunt wisselen.
    Verder wens ik je nog heel veel plezier!

groetjes!